Domů » Proč vlastně všechno trvá tak dlouho

Proč vlastně všechno trvá tak dlouho

Velké obchodní řetězce se zavázaly, že do roku 2025 přejdou z vajec chovu klecového, proti kterému nyní brojí ochránci zvířat po celé republice, dokonce i běží petice po internetu „Jak to snáší“, která má upozornit na otřesné praktiky velkochovů, které se u nás dějí a v ostatních moderních a vyspělých státech Evropy jsou už dávno zakázané.
slepice a kuřata
Nejde ani tak o to, že by to nebyla dobrá idea, protože spotřebitel jedině získá – kvalitní vejce, při jejichž koupi totiž bude vědět, že slepice nebyly někde zavřeny v kleci celý svůj život a pojídaly se navzájem. Co je ale pro některé zarážející: „Proč to trvá tak dlouho? Proč to nezakážou hned?“. Stejně jako v životě, i v tom ekonomickém světě, to se ostatně vztahuje i na život společenský, nelze změnu vynutit okamžitě, pokud tedy nepořádáme revoluci nebo něco podobného, to je potom úplně jiné kafe. Změna, hlavně takovýto zásah do ekonomiky, což bezpochyby zákaz klecového chovu je, potřebuje čas. Musí se najít vhodné řešení, co nejlevnější provedení, uzpůsobit tomu výrobní prostřední (v tomto případě spíše chovné) a to celé vyžaduje roky plánování, a především píli a finance. Dobrým tlakem na dovozce a chovatele je zákaz prodeje takovýchto vajec ve velkoobchodech, což bezpochyby donutí každého chovatele, aby přehodnotil svojí chovnou techniku.
žlutá číslice

Jestli má být něco pořádně, nesmí se spěchat

Byť se za 7 let může stát spousta věcí a bezpočet slepic bude ještě několik let trpět, je důležité poznamenat, že to přijde. Každý ekonomický zásah však žádá něco na oplátku, v tomto případě je to především čas. Je nutné poznamenat, že zatímco klecový chov je nejefektivnější a nejvýnosnější, není vhodný do prostředí 21. století, kdy přestáváme, byť i ekonomicky, vnímat zvířata jako pouhé hroudy masa a špeku. Což je také ale důležité pro celkové „přestavění“ ekonomiky konzumní na ekonomiku ekologickou a šetrnou, což je bezpochyby směrodatné pro spoustu států moderního světa. Už se zkrátka zabíjačky nenosí a výrobci si tohle musí uvědomit, protože byť stále u starší generace převládá cena nad kvalitou, brzy nastoupí početná mladá generace, která již má úplně jiné ideály a je zvyklá na jiný svět.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup