Ferrari slaví 70 let od založení

Italská značka Ferrari je známá hlavně díky sportovním vozům, které se účastní automobilových závodů. Především v počátcích své existence závodily tyto vozy ve Formuli 1. Není ale výjimkou, že se závodů ve slavné F1 účastní i v současné době, a mnohdy se to neobejde bez pyšného ocenění. Se svými piloty vozy značky Ferrari bojují o skvělé vítězství a vyhrávají tituly.
červené Ferrari
Jak to všechno začalo?
V roce 1929 založil bývalý automobilový závodník Enzo Ferrari společnost, která měla původně sponzorovat amatérské automobilové jezdce. Vyrábět silniční vozy vlastně neměl vůbec v úmyslu. Enzo Ferrari připravoval a pomáhal mnoha jezdcům firmy Alfa Romeo, často jejich výsledky pod vedením zkušeného odborníka byly přímo vynikající. Tým Alfa Romeo si ho velmi vážila, a v roce 1938 ho oficiálně zaměstnala jako šéfa závodního týmu.
ferrari f300
S nástupem druhé světové války, v roce 1940, firmu Alfa Romeo částečně převzala italská vláda, která požadovala válečnou zbrojní výrobu, a tak firma místo automobilů začala vyrábět stroje a díly pro letectví. Vláda dokonce Ferrarimu zakázala závodní činnost na celé čtyři roky, a tak měl Enzo Ferrari spoustu volného času, který využil na výrobu svého prvního závodního vozu Tipo 815. Tento vůz byl jediným na světě, a stal se vlastně prvním automobilem Ferrari. Veřejnosti byl tento závodní vůz představen v roce 1940 v závodě Mille Miglia, kde si hned získal skvělou cenu. Díky válce se však s velkou konkurencí poměřit nemohl.
zadek Ferrari
Od roku 1943 Enzo Ferrari svou továrnu přemístil do Maranella, kde stojí dodnes. Od roku 1946 ji přestavěli a zvětšili, aby mohli výrobu rozšířit o výrobu nejen závodních vozů, ale také silniční automobilů. I když Enzo Ferrari velmi nerad stavěl a prodával automobily, nic jiného mu nezbývalo, jinak by neměl peníze a nemohl by podporovat závodní tým. Jeho životní láskou bylo závodění, a to si nechtěl za žádných okolností nechat ujít. Jeho vozy však postupem času začaly získávat skvělou pověst výjimečných automobilů. Enzo Ferrari však nemohl překousnout pocit, že si lidé jeho vozy kupují kvůli prestiži, a nedovedou vlastně ani ocenit jejich technické a sportovní výkony. Protože ale silniční vozy značky Ferrari převyšovaly svým úžasným designem, stávaly se často nezbytným doplňkem těch nejbohatších lidí.
V současné době si můžete v Národním technickém muzeu v Praze prohlédnout výstavu vozů značky Ferrari. Najdete tam nejen historické vozy, ale také nové modely. Čeká na vás celá škála nejen závodních vozů, ale také limuzín či cestovních modelů. Zdokumentována je tam celá historie Ferrari, která trvá již 70 let.
Pro fanoušky připravila Italská automobilka dokonce speciální web. Na Ferrari70.com si můžete prohlídnout celou galerii všech vyrobených modelů, případně se i podívat na příběhy z dějin Ferrari.

Ferrari slaví 70 let od založení

 
Italská značka Ferrari je známá hlavně díky sportovním vozům, které se účastní automobilových závodů. Především v počátcích své existence závodily tyto vozy ve Formuli 1. Není ale výjimkou, že se závodů ve slavné F1 účastní i v současné době, a mnohdy se to neobejde bez pyšného ocenění. Se svými piloty vozy značky Ferrari bojují o skvělé vítězství a vyhrávají tituly.
Jak to všechno začalo?
V roce 1929 založil bývalý automobilový závodník Enzo Ferrari společnost, která měla původně sponzorovat amatérské automobilové jezdce. Vyrábět silniční vozy vlastně neměl vůbec v úmyslu. Enzo Ferrari připravoval a pomáhal mnoha jezdcům firmy Alfa Romeo, často jejich výsledky pod vedením zkušeného odborníka byly přímo vynikající. Tým Alfa Romeo si ho velmi vážila, a v roce 1938 ho oficiálně zaměstnala jako šéfa závodního týmu.
S nástupem druhé světové války, v roce 1940, firmu Alfa Romeo částečně převzala italská vláda, která požadovala válečnou zbrojní výrobu, a tak firma místo automobilů začala vyrábět stroje a díly pro letectví. Vláda dokonce Ferrarimu zakázala závodní činnost na celé čtyři roky, a tak měl Enzo Ferrari spoustu volného času, který využil na výrobu svého prvního závodního vozu Tipo 815. Tento vůz byl jediným na světě, a stal se vlastně prvním automobilem Ferrari. Veřejnosti byl tento závodní vůz představen v roce 1940 v závodě Mille Miglia, kde si hned získal skvělou cenu. Díky válce se však s velkou konkurencí poměřit nemohl.
Od roku 1943 Enzo Ferrari svou továrnu přemístil do Maranella, kde stojí dodnes. Od roku 1946 ji přestavěli a zvětšili, aby mohli výrobu rozšířit o výrobu nejen závodních vozů, ale také silniční automobilů. I když Enzo Ferrari velmi nerad stavěl a prodával automobily, nic jiného mu nezbývalo, jinak by neměl peníze a nemohl by podporovat závodní tým. Jeho životní láskou bylo závodění, a to si nechtěl za žádných okolností nechat ujít. Jeho vozy však postupem času začaly získávat skvělou pověst výjimečných automobilů. Enzo Ferrari však nemohl překousnout pocit, že si lidé jeho vozy kupují kvůli prestiži, a nedovedou vlastně ani ocenit jejich technické a sportovní výkony. Protože ale silniční vozy značky Ferrari převyšovaly svým úžasným designem, stávaly se často nezbytným doplňkem těch nejbohatších lidí.
V současné době si můžete v Národním technickém muzeu v Praze prohlédnout výstavu vozů značky Ferrari. Najdete tam nejen historické vozy, ale také nové modely. Čeká na vás celá škála nejen závodních vozů, ale také limuzín či cestovních modelů. Zdokumentována je tam celá historie Ferrari, která trvá již 70 let.
Pro fanoušky připravila Italská automobilka dokonce speciální web. Na Ferrari70.com si můžete prohlídnout celou galerii všech vyrobených modelů, případně se i podívat na příběhy z dějin Ferrari.

Ferrari slaví 70 let od založení
Ohodnoťte příspěvek